Komunikasten

Publizitatea sexista da

emakumeen grafika batzuk
Publizitatea betidanik izan da sexista baina gero eta orekatuagoa izaten saiatzen da. Izan ere, emakume eta gizonezkoen rolak parekatzeko ahalegina egiten dute iragarle eta agentziek. Halere, gizartean dugun genero desorekaren isla ere bada publizitatea. Gainera, iragarkietan rolak eta egoerak bereziki handitu egiten dira.

Iragarkiak sexistak diren aztertzeko klasean 15 spot hartu ditugu Emakunderen Begira behatokiak egindako gomendioak kontuan izanda. Hau da nire hausnarketaren emaitza. Emakumea naizen kondiziotik aztertu ditudan arren, gainetik nabaritzen ez ditugun zehetasunak azaleratu nahi izan ditut.

Gallina blanca
Emakumea eta gizona elkarrekin agertzen dira sukaldean, biak lanean. Emakumeak erakusten dio gizonari nola egin behar den ondo sopa. Bukaeran ere aholkuak ematen emakumea agertzen zaigu.

LMN freskagarria
Gizonezkoak baino ez dira agertzen iragarkian. Hondartza batean, uretatik gizonezko bat txiki txiki agertzen zaigu frakak arrastaka. Egarri omen da eta freskagarri baten bila doa. Azkenean lortzen du, bidean topatzen dituen artetik emakumezko bat ere agertu gabe.
Emakumea ez da inondik inora agertzen, ez da iragarki sexista.

Symio
Showman bat daukagu produktu bat aurkezten. Telebista programan azafatak agertzen zaizkigu, emakumezkoak, noski. Hortaz, emakume estereotipatua agertzen zaigu.
Gainera, aholkularia gizonezkoa da.


Euskaltel cine X

Ez naiz ausartzen sexista den esaten. Baina, zergatik entzuten ditugu bukaeran bakarrik emakumea arnasestuka?


Euskaltel

Honakoan publizitateak etxekoandrearen rola eta gizonezkoen aholku ahalmenari buruzko publizitate matxistaren historiaren birpasatxoa egin digute. Iragarkia berez sexista ez den arren, aitzinean eredu izan ditugun pertsonaien rol maskulinoa agerian uzten du: Don Limpio, ‘el mayordomo’ eta ‘el capitán Pescanova’.

Orangina

Emakume estereotipatua agertzen zaigu: guapa agertu behar den emakumea eta gaixtoa beste emakumeekin. Ez da praktika egokia.

Toyota

Neutroa da, ez dauka berezitasun handirik.

Caja Granada
Ez da bereziki sexista. Halere, off ahotsa berriro ere gizonezko batena da.

Chanel
Lurrinen iragarkietan beti agertzen zaigu emakume esteoripatua, desiratua izan behar dena.

Bancaja
Gizonezkoaren estereotipoa daukagu: indartsua, bortitxa… Kontalaria/aholkularia ere gizona da.

Canal +
Narratzailea: gizonezkoa.

Coca cola
Ez du genero aldetik zer aztertzerik.

Trina

Off ahotsa eta abeslaria: gizona.

Pascual

Emakumea: etxekoandrea.
Aholkularia: gizonezkoa.
Sexista da, emakumearen rola esteriotipatzen du, etxekoandrea da. Gizonezkoak berriz, aholkatzen dio nola elikatu bere familia.

Magnum

Sexista.
Emakumearen estereotipoa: emakume desiragarria.

EMAKUNDEREN GOMENDIOAK
Pautas para detectar el sexismo en la publicidad
– Anuncios que limitan los espacios y las expectativas de las mujeres.
– Anuncios que muestran a las mujeres como seres subordinados de los hombres.
– Anuncios en los que las labores domésticas aparecen como exclusivas de las mujeres.
– Anuncios que parodian las labores que se realizan en el hogar.
– Anuncios en los que el cuerpo o una parte del cuerpo es comparado con el objeto que se promociona sin que guarden relación alguna.
– Anuncios en donde la opinión experta aparece exclusivamente en voces de hombres.
– Anuncios donde se sobrevalora la belleza de las mujeres sin justificación alguna.
– Anuncios en los que se utiliza el género masculino para referirse a ambos sexos excluyendo e invisibilizando a las mujeres: hombre, hijo, los, chicos, niño, unos…

BUENAS PRACTICAS
– Aquellas que tienen en cuenta la presencia de niñas y/o niños, mujeres y /o hombres en los mensajes escritos, en las imágenes y en las voces en off, ejerciendo indistintamente funciones en todos sus niveles y categorías, tanto en el ámbito privado como en el público.
– Aquellas en las que se representa la diversidad y la pluralidad de las mujeres y, los hombres, en su aspecto físico como en sus funciones sociales.

3 comments on “Publizitatea sexista da

  1. clone dvd
    abuztua 20, 2010

    Hi buddy, your blog’ s design is simple and clean and i like it. Your blog posts are superb. Please keep them coming. Greets!!!

  2. clone dvd
    abuztua 20, 2010

    Hi buddy, your blog’ s design is simple and clean and i like it. Your blog posts are superb. Please keep them coming. Greets!!!

  3. clone dvd
    abuztua 20, 2010

    Hi buddy, your blog’ s design is simple and clean and i like it. Your blog posts are superb. Please keep them coming. Greets!!!

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on maiatza 23, 2009 by in Eraginkortasunaren baliospena.
%d bloggers like this: